iSeeCars-ის კვლევამ აჩვენა, რომ არსებობს პირდაპირი კავშირი მანქანის ფერსა და მის ღირებულებას შორის მეორადი ავტომობილების ბაზარზე. ეს ნიშნავს, რომ თუ თქვენ ყიდულობთ მანქანას მის გასაყიდად რამდენიმე წელიწადში, აზრი აქვს ყურადღება მიაქციოთ მის ფერს.
კვლევამ გააანალიზა 650,000 სამწლიანი მეორადი ავტომობილის გაყიდვები (2019 მოდელები) აშშ-ში 2021 წლის აგვისტოდან 2022 წლის მაისამდე. ზოგადი პროგნოზების გარდა, მონაცემები დაყოფილია ავტომობილის კონკრეტული სეგმენტების მიხედვით.
გაყიდვების მაჩვენებლები შეადარეს შემოთავაზებულ საცალო ფასებს გაშვების დროს და კორექტირებულ იქნა ინფლაციისთვის. ამან შესაძლებელი გახადა "მეორადი მანქანის" მყიდველების სხვადასხვა ჯგუფის ფერის პრეფერენციების დადგენა. ზოგიერთი ფერი უფრო მეტად უფასურდება, ვიდრე სხვა ფერები ზოგადად მეორადი მანქანების ბაზარზე.
გაანალიზებული მანქანების ცვეთის საშუალო მაჩვენებელი არის 15%, მაგრამ ყვითელისთვის ეს მხოლოდ 4.5%, ნარინჯისფერის მეორე ადგილზე არის 10.7%, ხოლო მეწამულისთვის მესამე ადგილზე არის 13.9%. ეს ცოცხალი ფერები უფრო მეტ მნიშვნელობას იძენს მეორადი მანქანების ბაზარზე, ვიდრე სხვა ფერები მათი სიმცირის გამო.
ყვითელი არის ერთ-ერთი ყველაზე ნაკლებად პოპულარული ფერი და ჩვეულებრივ გამოიყენება დაბალი მოცულობის მოდელებისთვის, როგორიცაა სპორტული მანქანები, რომლებსაც შეუძლიათ შედარებით კარგად შეინარჩუნონ თავიანთი ღირებულება. თუმცა, ექსტერიერის ყველაზე პოპულარული ფერები ასევე ყველაზე დიდ გავლენას ახდენს მეორადი მანქანის ფასებზე. თეთრი 15.5%-ით 0.5%-ით დაბალია საშუალოზე, შემდეგ მოდის შავი 16.1%-ით, შემდეგ მოდის ოქრო (16.7%) და ყავისფერი (17.8%).
კორპუსის საღებავი თეთრი და შავი ყველაზე გავრცელებულია, რაც იმას ნიშნავს, რომ ასეთი მანქანები მეორად ბაზარზე არ გამოირჩევიან. პირიქით, ოქროსფერი და ყავისფერი ფერები იშვიათი და არასასურველია მყიდველებისთვის. iSeeCars-ის ახალი დასკვნები არაფრით განსხვავდება კომპანიის გასული წლის ანალიზისგან. თუმცა, ეს არის "ზოგადი" პროგნოზები და სეგმენტების სპეციფიკური განსხვავებები კიდევ უფრო საინტერესოა. ფურგონები ეწინააღმდეგებიან ამ ტენდენციას სამი წლის განმავლობაში საშუალოდ 11.7%-ით. ეს ნიშნავს, რომ ყვითელი არ გაძვირდა (პირიქით, შედეგი უარესი იყო - 14,6%), კრემისფერი კი გაყიდვების დაწყებისას მწარმოებლის მიერ შემოთავაზებული საცალო ფასიდან 4,8%-ით გაუფასურდა.
ნარინჯისფერმა შეინარჩუნა თავისი პოზიცია, როგორც ყველაზე სასურველი ვარიანტი. ნაცრისფერი და ლურჯი ასევე გასაოცრად მაღალია სიაში. ყველაზე ცუდი მაჩვენებელი იყო მწვანე, ასევე ყვითელი - 14,6%. საინტერესოა, რომ ყვითელ კროსოვერებს აქვთ უარყოფითი ამორტიზაციის მაჩვენებელი, რაც იმას ნიშნავს, რომ მათი ფასები წლების განმავლობაში გაიზარდა (2,7%).
თუმცა, ამ სეგმენტში საშუალო დაბალმა ფასმა თითქმის მიაღწია პიკს - 16,6%. უარესი, მინივენები ერთადერთი სეგმენტია, სადაც ფასები 18,4%-ით დაეცა სამ წელიწადში. ეს ნიშნავს, რომ არასდროს არ უნდა იყიდოთ შავი ან წითელი მინივენი ან ყავისფერი კროსოვერი. ყოველ შემთხვევაში, აშშ-ში მათ დაკარგეს ღირებულების მეხუთედი სულ რაღაც სამ წელიწადში.
კუპეებს აქვთ ფასების ყველაზე მცირე შემცირება - 8,5%, მაგრამ ფერების განაწილება ამ სეგმენტში გასაკვირია: ნარინჯისფერი (5,6%) და იასამნისფერი (5,7%) ყველაზე ნაკლები ცვეთაა, ხოლო თეთრი (10,3%) და შავი (9,2%). - უდიდესი. თუმცა, ყვითელი ფერი არასოდეს "ამინდია" ამ ტიპის მანქანის ზოგადი მახასიათებლების გამო და მდებარეობს ზუსტად საშუალო ღირებულების არეალში.
საინტერესოა, რომ მეორად ბაზარზე კაბრიოლეტები ამ სეგმენტის მანქანების უმეტესობაზე ოდნავ უფრო სწრაფად ცვდება - 15,8% სამი წლის განმავლობაში. სხეულის ამ ტიპის ცვეთა ასევე თითქმის დამოუკიდებელია ფერისგან, ამ მაჩვენებელში ყვითელი და შავი ლიდერობენ - შესაბამისად 11,2% და 17,3%. თუმცა, გადახრა საშუალო ცვეთის მაჩვენებლიდან ძალიან მცირეა. იმავდროულად, სედანების მდგომარეობა ძალიან მსგავსია, მაგრამ ზოგადად, სედანებისთვის აცვიათ ოდნავ დაბალია, ვიდრე დანარჩენი - მხოლოდ 14%.